Na akkor megírom én is a saját GPS történetemet. Az egész ott kezdődött, hogy nagyon szerettem volna egy mp3 lejátszót a kocsimba, hogy ne kelljen a hülye kereskedelni adókat hallgatnom reggelente miközben az M3-n araszolok befelé. Sajna ezekkel a kütyükkel rossz tapasztalataim voltak, a kölkeim már lassan hazajárnak a Media Marktba annyiszor cserélték már vissza a különféle jól kinéző, de pár napos élettertammal büszkélkedő noname lejátszóikat. Persze vájtfülu barátaim a kezdetektol bíztattak, hogy vegyek egy iPod-ot, de azt meg túlzásnak tartottam, tekintve hogy max 5K-t terveztem kiadni a zenegépre, a szóbajöheto legolcsóbb iPod pedig 20K. Aztán egyik csütörtök este a szokásos heti pókerpartynkon Csoda barátom megjelent egy általa zseniálisnak titulalt navigációs eszközzel (irányár 27K). Szagos, fényes, képnézegeto, telefon kihangosítás, FM transzmitter, MP3... Micsoda? MP3 lejátszó? Na itt elvesztettem az agyam. Annyira vágytam már egy MP3 lejátszóra, hogy hajlandó voltam a GPS-ekkel szemben érzett osi gyulöletet is elfelejteni (hisz élénken él még bennem a Tita, Hadzsy, Elnök féle dubrovniki túra, mikor eloször egy aknamezore, majd egy tízemeletes ház pincéjébe akart bennünket beküldeni egy hasonló készülék, valamint a Kopera -a szlovák, szlovén, magyar tájékozódási túrák sokszoros gyoztese- féle hegyi menet Sahi közelében, illetve a tavalyi fiús túrán SV PDA-ja által megtervezett remek útvonal...). Döntöttem. Nekem is kell egy ilyen. És elkezdodött a történet.

Másnap regisztráltam pár száz kütyübuzi oldalra, elkezdtem gyüjteni az infokat. Boldogan hívtam SV-t, gondoltam eldicsekszem, hogy én is beléptem a XXI. századba, lemásztam a fáról... Erre o küldott egy rakat linket olyan cikkekre ahol az általam kinézett szerkezetet gyalázták, valamint nyilvánosan többször is megalázott, cikkírói státuszával durván visszaélve, az internet azon részén ahol a PDA vájtfülúek gyülekeznek éjszakánként, hogy alantas vágyaikat mindenféle muszaki leírásokat nézegetve közösen éljék ki. Sejtettem mi fog következni. Egy újabb ugrás az árlétrán és nem a gravitáció által javasolt irányba. Persze jöttek a leírások a tuti készülékrol, tesztek, tanácsok... Majd egy hasonszoru baratjához irányított akinél okosban gazdát cserélt egy PNA készülék, valamint az én 40K-m. De hagyjuk azt az apró részletet, hogy 5K, meg 40K... Boldog voltam. Van MP3 lejátszóm (az egyéb szolgáltatások nem nagyon érdekelnek, nem akarok képeket meg filmet nézni, telefonkihangosítóm van a kocsiban, tolatókamera minek)! Pontosabban még nincs, mert az általam kinézett kütyühöz adtak memóriakártyát, ehhez nem. Meg persze szoftver sem volt az árban. Igy hát irány a bolt ahol 4K-ért vettem 2G-s kártyát, majd szoftver is került takarékosban (fujfuj warez). 44K oda, és egy hétre összeomlott a szexuális életem is, mert esténként a kütyüvel tértem aludni a már jól megszokott noi test helyett. És hol van még a vége? Az autós használat megoldott. Tartozékként kaptam autós tartót, szivargyújtó töltot és van kazettás átjátszóm is amivel a keszülék hangját a rádióra át tudom játszani (így a telefonálás közbeni némítás is rendben). Hurcolom magammal mindig a készüléket, bár macerás állandóan zsinórokat dugdosni (nem fix a tartó kábelezése) és az új M0 szakasz átadásával a reggeli dugók is eltuntek az M3-ról. De tudok zenét hallgatni!! És mi haszna a navinak azon kívül, hogy idonként legalább valaki hozzámszól? Sotétben a navigációs szoftver éjszakai sémája sokkal elviselhetobb, mint az MP3 lejatszó színei... (és SV javára legyen mondva, hogy ez a készülék letervezi a Bp - Madrid útvonalat kikapcsolt fizetos utak mellett)

És hogy mi köze mindennek a motorozáshoz? A cikksorozat következo részeiben megírom miként oldottam meg a motoros használatot elfogadható mennyiségu anyagi javak elvesztésével. Persze takarékos megoldás révén nem is lehet tökéletes, de talán segíthet az alternatívák átgondolásakor (Sv, akinek 30K-s tartó vigyorog a motorján, már kérdezte, hogy teszteltem e a tartómat zuhany alatt...)

Elnök

Szerző: W_J

Szólj hozzá!

Címkék: motor gps

A bejegyzés trackback címe:

https://turamotorosok.blog.hu/api/trackback/id/tr362368320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása