Hasznos, gyors tippek rovat:
Tíz dolog amit minden nem kétkerekű közlekedőnek tudnia kell a motorokról és a motorosokról

 

1. Sokkal több autó és teherautó van az utakon, mit motorkerékpár. A sofőrök egy része egyszerűen nem veszi észre a motorosokat (sokszor nem szándékosan).

Keresd a motorosokat, főleg, ha egy kereszteződésbe érkezel, vagy sávot váltasz.

2. A kis mérete miatt nehezebb a motor távolságát megítélni, sokszor messzebbnek tűnik, mint amilyen messze valójában van. Ugyanezen okból a sebességét is nehéz felmérni.

Amikor egy kanyarodáshoz vagy egy útkereszteződésen való áthaladáshoz felméred a helyzetet, számolj azzal, hogy a motoros sokkal közelebb lehet, mint ahogy elsőre tűnik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Szintén a kis méretből adódóan a motor és a motoros, könnyen eltűnhet az autó holt tereiben, vagy összemosódhat a környezettel (bokrok, kerítések, hidak…).

Kereszteződésnél, sávváltáskor, légy erre is tekintettel.

4. A méretből kifolyólag, sokszor úgy tűnhet, mintha a motor gyorsabban haladna a valóságos sebességénél.

Ne dőlj be a médiának, nem minden motoros őrült gyorshajtó.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. A motorosok, sokszor visszaváltással, vagy a gáz visszaengedésével lassítanak, azaz nem villan a féklámpa, de a motorok igen komoly lassulásra képesek a fék használata nélkül is.

A motorosok mögött mindig hagyj követési távolságot, ha belerohansz hátulról, őt nem fogja megvédeni a csomagtartó. Kereszteződéseknél, mindig számíts arra, hogy a motoros lassítani fog, az is lehet hogy a fék használata nélkül.

6. A motorok nagy részén az irányjelzőt kézzel kell kikapcsolni irányjelzés után, sajnos ezt néha „úgy felejtik” a motorosok (főleg a kezdők).

Figyelj arra, hogy a motoros valóban megkezdi-e a jelzett manővert, csak utána cselekedj, pl. kerüld ki.

7. Gyakran tűnhet úgy számodra, hogy a motoros „táncol” a sávban, ez azért van, mert próbálja az úthibákat és a veszélyesnek tűnő pozíciókat kerülni, az oldalszelet kivédeni és még sok egyéb dologra figyelni.

Ha előzöd a motorost, tedd úgy, mintha autó lenne, hagyd meg az oldaltávolságot, és ne próbáld a sávon belül megelőzni.

8. A könnyű manőverezhetőség a motor egyik legjobb tulajdonsága, főleg jó úton, kisebb sebességnél, de ne hidd azt, hogy minden motoros képes elugrani előled, ha Te nem figyelsz rá.

9. A féktávolsága a motornak közel megegyező egy autóéval, de ez erősen függ az adott út minőségétől és az időjárástól és a motoros tapasztaltságától.

Hagyj helyet a motornak, nem biztos, hogy bárhol, bármikor, azonnal meg fog tudni állni.

10. Ha motorral találkozol, ne arra gondolj, hogy az egy motor, hanem arra, hogy a motoron is emberek utaznak, akiket ugyanúgy haza várnak.

A közút, nem csatatér és a közlekedés nem háború, figyeljünk egymásra, közlekedjünk együtt!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem csatatér... 

A bejegyzés trackback címe:

https://turamotorosok.blog.hu/api/trackback/id/tr251032469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása