Varadero az én motorom
2008.03.20. 19:30
Ha most valaki azzal a reménnyel kezd a cikk olvasásába, hogy ez agy műszaki adatokkal és futómű tulajdonságokkal teletűzdelt „szakmai” írás lesz, akkor azt el kell keserítsem. Ilyen írások százszámra fellelhetők az interneten. Inkább valami bensőségesebbet terveztem, mert köbcenti ide lóerő oda azért egy motor megvétele, funkcionális és érzelmi kérdés, na persze fordított sorrendben.
Kezdjük talán azzal, hogyan is esett a választásom a Varára. Az előző motorom egy Yamaha FZ6 volt. Annak megvásárlásában az motivált, hogy a kis Fazer egy olyan motor, ami kicsit sportos, kicsit túrás és talán el tudom dönteni, melyik is érdekel engem igazán. Kipróbáltam a pályázást is vele, de ezt talán hagyjuk is ennyiben, nem nagyon érdemel szót. Aztán három szezon alatt sikerült 36000 km-t belepasszírozni, és tavaly Krakow felé a Szlovák hegyekben két személlyel, csomagokkal végképp eldőlt, hogy túrázni valami nyomatékos kell. Ugyanis nem túl kényelmes 10.000 feletti fordulaton motorozni, hogy ne úgy előzzek, mint egy autó.
Azért az is hozzájárult a döntéshez, hogy Ernesto vett egy GS-t és kipróbáltam. Jó motor a BMW de megrázva a malacperselyt hallottam, hogy nem nekem találták ki.
Kényelmes, erős, nyomatékos túra-endúró volt a cél. Szinte automatikusan adta magát a Varadero. A Honda 2007-ben frissítette a Varát, de nem olyan mértékben, hogy két kézzel kellett volna kapaszkodnom érte. Legalábbis én így éreztem. Mivel volt még az országban 2006-os modell - ami olcsóbb volt a 2007-esnél - azt választottam, amit a mai napig nem bánok.
A legkorrektebb ajánlatot Salamon Kornél barátom adta a Salamon Motor-tól. Mivel Ők forgalmaznak Yamahát is, tisztességesen beszámolta a kisfazekat, és elhoztam egy dobozos Tour kivitelű Varát. Kértem rá azonnal egy bukócsövet is, ami jól is jött, hiszen a tavalyi kalandtúra bejáráson hemperegtem is egyet a kicsikével.
No akkor írnom kellene már a motorról is végre. Kicsit tartottam tőle, mert azt gondoltam nehéz lesz vele közlekedni a tömege miatt. De ez egyáltalán nem így van. Ha elindul vele az ember, nagyon könnyen manőverezhető. Mondjuk a megállásnak határozottnak kell lenni lábletétel szempontjából. No a parkolóban tologatás azért korrekt sport, pláne felpakolva.
A motorja nagyon nyomatékos, nekem egy kicsit szoknom kellett a két henger sajátosságait, legfőképpen araszolgatva, de nagyon élvezem azt az erőt, amivel tol. A hangjába (gyári kipufogóval is) bele lehet szeretni, nem visí,t mint egy sornégyes kismalac, hanem olyan szép duruzsoló, komoly hangja van.
A külsejéről nem sok mindent tudok írni, tény, hogy nem egy képzőművészeti műremek, de nekem tetszik a robusztussága.
Van egy apró hiányosság, amit azóta sem tudok megszokni. Nevezetesen, hogy nincs benne üzemanyagszint jelző. Csak egy tankolásra figyelmeztető sárga lámpa gyullad ki, ha itt az idő a tankolásra. Igazából sok funkcionalitása nincsen egy szintjelzőnek, hiszen a napi számláló tankolástól tankolásig való nullázásával kb-re lehet tudni, hogy még mennyit tudunk elmenni egy tankkal. De megszoktam…, no de majd leszokom róla.
Ha már a műszerfalnál vagyunk: a 2006-os verzió 2 napi számlálóval, egy pillanatnyi fogyasztás mérővel és a km/liter adattal van kiegészítve az össz. km mellett. Van még egy digitális óra, analóg fordulatszámmérő és km óra.
Eddig nem töltöttünk el túl sok időt együtt, ezalatt egy érdekesebb eset történt csak. A bejáratás alatt jött ki elém egy autó. Vészfék, blokkolt az eleje, elengedtem megint blokkolt, elengedtem, (manuál ABS) de a motor stabil volt végig, nem szitált, és nem estem el.
Nincs sok bizodalmam ezekben az Enduro gumikban aszfalton, de eddig - amilyen tempókat mentünk - tették a dolgukat.
A kényelem és a szélvédelem fejedelmi. Igaz nem vagyok egy kosaras, a 180 cm pont ideális, leér a lábam és akár autópályán is felnyitom a plexit gond nélkül. Az utas is kényelmesen utazik, és végre a 3 doboznak köszönhetően kevesebb kompromisszumot kell kedvesemnek kötnie a magával hozható cuccaival kapcsolatban.
Az igazi kalandok az idei szezonban várnak ránk, hiszen tavaly a 3500 km alatt éppen csak hogy megjegyeztem, milyen motorom van:-)
A közeljövőben felkerül a motorra két halogén Hella távolsági fényszóró, Bagster tankbőr és hozzá a tanktáska. Azt tervezem, hogy a tapasztalataimat folyamatosan megosztom veletek.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.