Super Teneré szubjektív
2010.03.09. 21:21
A Yamaha végre előrukkolt a régen várt Tenerével. Képzeljük csak el, hogyan történt. Mr Yamaha főtervező Úr a kelő nappal ébredt egy kellemes tavaszi napon. Megitta a zöld teáját a kert végében csordogáló kis patak vizéből főzve. Bekapott néhány rizspirítóst, felkapta szamuráj surranóját behuppant hybrid Toyotájába. Úton az irodába azon gondolkodott mi a fenével fogja elkápráztatni főnökeit a mai értekezleten.Valami igazán érdekeset kell kiötölnie, hiszen már jó ideje szívják a vérét miatta. És akkor eszébe jutott, hogy a tegnap kapott egy e-mailt, a számos elfekvő kardánhajtásról a tokyo-i raktárban. -Hát akkor legyen kardán hajtásos enduro! Ha már az FJR nem megy annyira.
Mi kell még egy túramotorra? - Szivargyújtótöltő!! Igen ha már az autókból kihagyjuk a dohányzás elleni kampány keretében, tuti olcsón lehet szerezni. Legyen két hengeres, hiszen minden túramókus a nyomatékra bukik. Legyen boxer? Áh gyerekkoromban a háborús filmekben gerjedtem a boxerekre, de könyörgöm 2010-et írunk.... itt mágneses tereken siklanak a vonatok, nem tervezhetek egy ilyen középkori blokkot. A DTM-ből tuti marad blokk öntőforma kicsit beletoldunk és meg is van az ezerkettes. A megalomán európaiak zabálni fogják.
Gondolnom kell a polgártársaimra is. Állítható ülést teszünk rá, hogy az alacsony motoros kollégák se dőljenek el a lámpánál. Kicsit megdizájnoljuk, telepakoljuk mókusvakító 3 betűs díszekkel és kész.
Magabiztosan szált ki a kocsijából és sietve skiccelte fel az irodájában egy érintőkijelzős CAD táblára és széles vigyorral prezentálta.
:)
Azt gondolom ez a motor nagyon hiányzott a Yamaha palettájáról pláne a Magyar megalomán piacról. :)
Az 1200-es blokk egy érdekes választás, talán elsőre túl nagynak tűnik, de 2 személlyel csomagokkal megrakva jól jöhet, pláne hosszú távon. A sor kettőről nem tudok semmit mondani, még soha nem vezettem sorkettest.
A másik fő attrakciója a kardán hajtás. Az FJR-ben már sok éve sikeresen használják ezt a maghajtás típust. Gondolom ezt a két dolgot sikerült csak Hadzsynak megjegyeznie mikor kinyilvánította véleményét: "BMW koppintás!" :) Hat ha így nézzük akkor minden túra-enduro az, meg hát egy BMW-snek mi lehet más etalon mint a BMW. :) Bízom benne, hogy egyszer más gyártó is szán annyi pénzt marketingre mint a bajorok. :)
Az állítható ülés nagyon dicséretes dolog, hiszen azért nem mindenki 190 cm. Egy csomó olyan dolog van még a motoron ami jól hangzik és nyilván hasznos kiegészítő is mint pl a dual fékrendszer, elektronikusan vezérelt szelepek stb., de tartok tőle erősen látszani fognak az árcédulában is.
Ha már az elejét fikcióval kezdtem fejezzem is ezzel be.
A motor ugyan nehéz darab de nagyon kezes és könnyen megszokható. Nagyon élveztem vele ezt a hétvégi túrát. Köszönjük a tesztlehetőséget Yamaha-Hungária ;-)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.