Super Teneré szubjektív

2010.03.09. 21:21

A Yamaha végre előrukkolt a régen várt Tenerével.  Képzeljük csak el, hogyan történt. Mr Yamaha főtervező Úr a kelő nappal ébredt egy kellemes tavaszi napon. Megitta a zöld teáját a kert végében csordogáló kis patak vizéből főzve. Bekapott néhány rizspirítóst, felkapta szamuráj surranóját behuppant hybrid Toyotájába. Úton az irodába azon gondolkodott mi a fenével fogja elkápráztatni főnökeit  a mai értekezleten.Valami igazán érdekeset kell kiötölnie, hiszen már jó ideje szívják a vérét miatta. És akkor eszébe jutott, hogy a tegnap kapott egy e-mailt, a számos elfekvő kardánhajtásról a tokyo-i  raktárban. -Hát akkor legyen kardán hajtásos enduro! Ha már az FJR nem megy annyira.

Mi kell még egy túramotorra?  - Szivargyújtótöltő!! Igen ha már az autókból kihagyjuk a dohányzás elleni kampány keretében, tuti olcsón lehet szerezni. Legyen két hengeres, hiszen minden túramókus a nyomatékra bukik. Legyen boxer? Áh gyerekkoromban a háborús filmekben gerjedtem a boxerekre, de könyörgöm 2010-et írunk.... itt mágneses tereken siklanak a vonatok, nem tervezhetek egy ilyen középkori blokkot. A DTM-ből tuti marad blokk öntőforma kicsit beletoldunk és meg is van az ezerkettes. A megalomán európaiak zabálni fogják.

Gondolnom kell a polgártársaimra is. Állítható ülést teszünk rá, hogy az alacsony motoros kollégák se dőljenek el a lámpánál. Kicsit megdizájnoljuk, telepakoljuk mókusvakító 3 betűs díszekkel és kész.

Magabiztosan szált ki a kocsijából és sietve skiccelte fel az irodájában egy érintőkijelzős CAD táblára és széles vigyorral prezentálta.

:)

Azt gondolom ez a motor nagyon hiányzott a Yamaha palettájáról pláne a Magyar megalomán piacról. :)

Az 1200-es blokk egy érdekes választás, talán elsőre túl nagynak tűnik,  de 2 személlyel csomagokkal megrakva jól  jöhet, pláne hosszú távon.  A sor kettőről nem tudok semmit mondani,  még soha nem vezettem sorkettest.

A másik fő attrakciója a kardán hajtás. Az FJR-ben már sok éve sikeresen használják ezt a maghajtás típust.  Gondolom ezt a két dolgot sikerült csak Hadzsynak megjegyeznie mikor kinyilvánította véleményét: "BMW koppintás!" :) Hat ha így nézzük akkor minden túra-enduro az, meg hát egy BMW-snek mi lehet más etalon mint a BMW. :) Bízom benne, hogy egyszer más gyártó is szán annyi pénzt marketingre mint a bajorok. :)

Az állítható ülés nagyon dicséretes dolog, hiszen azért nem mindenki 190 cm.  Egy csomó olyan dolog van még a motoron ami jól hangzik és nyilván hasznos kiegészítő is mint pl a dual fékrendszer, elektronikusan vezérelt szelepek stb., de tartok tőle erősen látszani fognak az árcédulában is.

Ha már az elejét fikcióval kezdtem fejezzem is ezzel be.

A motor ugyan nehéz darab de nagyon kezes és könnyen megszokható. Nagyon élveztem vele ezt a hétvégi túrát. Köszönjük a tesztlehetőséget Yamaha-Hungária ;-)

Szerző: W_J

1 komment

Címkék: yamaha tenere

A bejegyzés trackback címe:

https://turamotorosok.blog.hu/api/trackback/id/tr442368359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

T 2010.03.10. 19:14:01

Ízlések és pofonok! Nekem épp annyira nem tetszik, mint amennyire 10-15 évvel ezelőtti elődei, vagy az Afrika Twin tetszett. Ez most ilyenre sikerült. A szerencse (és a design) forgandó... A mostani GS-ek is remek formájúak, de az előzőek iszonyatos ruhát kaptak. Emlékszem, hogy a 90-es években volt Pécsetten is (!) motorkiállítás. Hadzsival az akkori GS-t lefitymáltuk, mert tényleg gusztustalan volt. És BMW?! Ki venne ilyet?! S miből lesz a cserebogár...
süti beállítások módosítása